4.3 Opprett Customer Voice-mal

Hvis du bruker Customer Voice som ditt undersøkelsessystem, opprettes maler i Customer Voice.

4.3.1 Opprett et Customer Voice-prosjekt

Hvis du ikke har opprettet en undersøkelsesmal tidligere, må du starte med å opprette et prosjekt.

  1. Åpne Customer Voice ved å klikke på lenken i navigasjonsmenyen i ShareControl Transparency eller ved å åpne https://customervoice.microsoft.com.

  2. Klikk på Alle prosjekter i menyen til venstre.

  3. Klikk på Nytt prosjekt knappen øverst til høyre.

  4. Customer Voice tilbyr ulike prosjektmaler å starte fra. Velg Tomt mal.

  5. Deretter vil Customer Voice spørre hvilket sted du ønsker å opprette prosjektet ditt. Du bør opprette det på samme sted hvor ShareControl Transparency-appen er installert. Vanligvis kalles dette stedet også ShareControl Transparency. Hvis du er usikker, kontakt din IT-administrator for hjelp.

  6. Du skal nå få opp undersøkelseseditoren. Før du begynner å designe undersøkelsen din, bør du gi prosjektet en passende navn. Klikk på Alle prosjekter i menyen til venstre. Deretter, finn ditt nye prosjekt i listen og klikk på de tre prikkene (⁝) ved siden av det for å åpne en meny. Velg Endre navn og skriv ShareControl Transparency.

Du kan gi prosjektet ditt et annet navn, men det må inneholde ShareControl i navnet for at det skal bli gjenkjent av appen.

4.3.2 Del et Customer Voice-prosjekt

Du må dele prosjektet med personer som skal kunne opprette og redigere undersøkelsesmaler. De vil også kunne slette undersøkelser fra ShareControl Transparency.

  1. Åpne Customer Voice ved å klikke på lenken i navigasjonsmenyen i ShareControl Transparency eller ved å åpne https://customervoice.microsoft.com.

  2. Klikk på Alle prosjekter i menyen til venstre.

  3. Finn prosjektet du vil dele i listen, og klikk på de tre prikkene (⁝) ved siden av det for å åpne en meny.

  4. Velg Del.

Delingspanelet vil vises til høyre. Skriv inn personene du vil dele prosjektet med under Del med. Når du er ferdig, klikker du på den blå Del knappen nederst til høyre for å dele prosjektet.

4.3.3 Opprett undersøkelsemal

  1. Åpne Customer Voice ved å klikke på lenken i navigasjonsmenyen i ShareControl Transparency eller ved å åpne https://customervoice.microsoft.com.

  2. Klikk på Alle prosjekter i menyen til venstre.

  3. Finn prosjektet du vil opprette en undersøkelse for i listen, og klikk på prosjektnavnet.

  4. Velg undersøkelsen du vil redigere i menyen til venstre, eller klikk på Ny evaluering for å opprette en ny. Du kan ha flere undersøkelser i samme prosjekt.

Customer Voice støtter opprettelse av undersøkelser på flere språk. Når du først oppretter en ny undersøkelse, må du legge til spørsmålene på rot-språket. Rot-språket er språket du bruker Customer Voice på, og kan ikke endres for en undersøkelse etter opprettelsen. Du kan sjekke rot-språket for en undersøkelse ved å klikke på Tilpasning-fanen til høyre og deretter velge Språk. For mer informasjon om dette, anbefaler vi å lese Opprett en flerspråklig evaluering (Microsoft Docs).

  1. Klikk på undersøkelsestittelen for å redigere tittelen eller legge til en beskrivelse. Forsikre deg om at du skriver tittelen og beskrivelsen på rot-språket.

  2. Klikk på Legg til ny knappen for å legge til et nytt spørsmål. Du kan velge mellom flere forskjellige spørsmålstyper, der Valg og Tekst sannsynligvis er de mest vanlige. Forsikre deg om at du skriver spørsmålene på rot-språket.

  3. For mer informasjon om hvordan du oppretter en undersøkelse i Customer Voice, anbefaler vi å lese Opprett en evaluering (Microsoft Docs).

En undersøkelsesmal på engelsk og norsk, opprettet av Share Control, er tilgjengelig i appen som en Excel-fil. Klikk på Ressurser i navigasjonsmenyen og last ned “Mal for spørreundersøkelse / Survey template.” Dessverre støtter ikke Customer Voice import av maler, men du kan kopiere og lime inn disse spørsmålene i Customer Voice for å bruke dem som en undersøkelse.

4.3.4 Legg til en oversettelse i en undersøkelsesmal

Når du har ferdigstilt undersøkelsesmalen på rotspråket, kan du legge til oversettelser til andre språk.

  1. Åpne Customer Voice ved å klikke på lenken i navigasjonsmenyen i ShareControl Transparency, eller ved å åpne https://customervoice.microsoft.com.

  2. Klikk på Alle prosjekter i menyen til venstre.

  3. Finn prosjektet hvor undersøkelsen du vil legge til en oversettelse for er plassert i listen, og klikk på prosjektnavnet.

  4. Klikk på fanen Tilpasning til høyre, og velg deretter Språk.

  5. Klikk på Legg til språk og velg alle språkene du vil legge til oversettelser for. Klikk utenfor nedtrekksmenyen når du er ferdig.

  6. Du kan legge til oversettelser manuelt ved å klikke på hvert språk, eller du kan importere oversettelsene fra Excel ved å laste ned malen under Avanserte alternativer, fylle den ut og deretter importere den med Last opp knappen. Vi anbefaler det siste alternativet.

Undersøkelsesmalen som er levert av Share Control på siden for Ressurser inkluderer oversettelser på norsk og engelsk. Hvis du har opprettet undersøkelsen din basert på denne malen, kan du enkelt kopiere oversettelsene til Excel-malen og importere den. Forsikre deg om at du kopierer de riktige oversettelsene for hvert spørsmål.